[0. Cross-platform app] – Wstęp

I w ten właśnie sposób szykuje się pierwszy w historii bloga zgrany cykl postów 🙂

Ostatnio pomyślałem sobie, że fajnie by było, oprócz aplikacji internetowej, zrobić też aplikację mobilną. A jak już robić aplikację mobilną to na 3 najpopularniejsze systemy. Co za tym idzie – 3 języki programowania, 3 całkowicie różne aplikacje. Nie, nie, nie… Javy uczyć się nie będę 😉 Wcześniej wiedziałem już o Xamarin czy PhoneGap więc muszę jeszcze pomyśleć nad tym co wybrać (może mi podpowiecie?). I pomyślałem też, że całą logikę najlepiej będzie zrobić w postaci API. Po co pisać 4 razy to samo, jak można raz i później tylko czerpać z tego całymi garściami.

Rozpocząłem poszukiwania i oprócz oczywistego wyboru jakim było by ASP.NET WebAPI moją uwagę przyciągnął ServiceStack. Przejrzałem dokumentację i stwierdziłem, że warto spróbować. Do tej pory bardzo mi się podoba i nie wydaje mi się, żeby coś się zmieniło. Właściwie wszystko jest niemalże identyczne do poczciwego MVC.

Na początek więc będę pisał właśnie o ServiceStack.

Później pewnie pojawią się posty o Xamarin lub PhoneGap. Nie do końca wiem jak te narzędzia sprawdzą w praktyce, jednak żyję nadzieją, że są mega zajebiste i będę z nich zadowolony 🙂

W pierwszym poście z tego cyklu napiszę o konfiguracji ServiceStack oraz jak zacząć z niego korzystać.

Do zobaczenia!

4 comments

  1. Pingback: dotnetomaniak.pl

Skomentuj

