devWarsztat: Emulator urządzeń mobilnych w Google Chrome Canary

Pomimo tego, że fanem Google Chrome nie jestem to przeglądarka Chrome Canary posiada funkcję z której ostatnio korzystam dość intensywnie – emulator urządzeń mobilnych, który jest niezastąpiony w momencie gdy projektujemy aplikację również pod tablety czy telefony. Przeglądarkę można pobrać z kanału developerskiego Google. Aby włączyć tryb mobilny należy wejść w narzędzia developerskie, a następnie kliknąć w ikonkę smartfona. Z dostępnych opcji mamy różne modele tabletów i smartfonów, od iPhonów i iPadów przez Nexusy po BlackBerry. Jeżeli żadne z wybranych urządzeń nie będzie nam odpowiadać to sami możemy dostosować rozdzielczość ekranu. Co ciekawe emulator pozwala nawet ustawić prędkość łącza. Kolejną rzeczą, która bardzo mi się spodobała to to, że tradycyjny wskaźnik myszy zastępuje nam kółko imitujące palca.

Tak jak wspomniałem we wstępie nie jestem fanem Chrome, ale to narzędzie oczarowało mnie i nie pozostaje mi nic jak tylko przyklasnąć.

UPDATE

Tak jak Gutek napisał w komentarzu, emulator jest dostępny już w wersji beta Chrome. Po krótkim obczajeniu jak wygląda wydaje mi się, że w wersji Canary jest jednak bardziej intuicyjny i przyjemniejszy w użyciu

Czekam na komentarze i do zobaczenia!

5 comments

  1. Pingback: dotnetomaniak.pl
    1. Obecnie mam na dysku wersję stabilną 36.0.1985.143 m i jeszcze nie ma. Zainstalowałem też teraz betę (37.0.2062.94 beta-m) i tam rzeczywiście już jest, ale moim zdaniem wygląda to gorzej niż w wersji Canary. Akurat jak szukałem emulatora urządzeń mobilnych to trafiłem na info o wersji Canary i sprawdził się bardzo dobrze więc polecam dalej 🙂 No i dzięki za info!

      Polubienie

      1. w normalnej kliknij F12 | ESC i zakladka Emulation. na notebooku w wersji normalnej mam to. na pc mam beta.

        mozliwe ze musisz to jeszcze wlaczyc:
        F12 | Settings | „Show ‚Emulation’ vew in console drawer’

        z tego co wiem to od wersji 34 to jest.

        Polubienie

  2. Dobrze wiedzieć 🙂 Co nie zmienia faktu, że ten w wersji Canary podoba mi się bardziej od tego chociażby w becie 🙂 Nie miałem też żadnych problemów ze stabilnością działania, więc wewnętrznie czuję, że mogę polecać tę wersję.

    Polubienie

Skomentuj

